sixtythreedays.blogg.se

Min dagbok under 63 dagar att komma i form. Kommer det att bli någon skillnad?

Det är förjävligt att vara student.

Kategori: Allmänt

Hejsan. 

Mitt namn är Richard Hägg och jag studerar på Affärshögskolan i Linköping. Det är en KY-utbildning eftersom jag ansåg att den utbildningen passade mig bäst. 
Jag lever på det lilla bidraget man får ifrån CSN + 100% lån. Jag har precis lika mycket pengar som vilken annan student. Men skillnaden för studenter som inte läser på LiU:
Vi får inte söka studentbostäder i Linköping även om det är där vi studerar.
Vi får inte rabatt på Nationernas Hus i Linköping som skall främja studenter.
Vi får inte rabatt på Texas Longhorn i Norrköping.
Vi får inte ansöka om nationsleg i Uppsala eftersom vi inte klassas som studenter.

VARFÖR SKALL VI BLI SÅ DISKRIMINERADE?!
Blir rasande på det här. 
 

Kommentarer

  • Niklas Hult, Pizza Hut säger:

    Säg till nästa gång du är hos oss så ska du få ett rabattkort hos oss på Pizza Hut!

    Svar: Tack Niklas! Jättesnällt! Du är grym ;)!
    sixtythreedays.blogg.se

    2013-11-06 | 20:35:12

Kommentera inlägget här: