sixtythreedays.blogg.se

Min dagbok under 63 dagar att komma i form. Kommer det att bli någon skillnad?

Matrecension - Chailatte Waynes Coffee

Kategori: Allmänt

 
Waynes Coffe.
Denna stora kaffekedja som finns i hela Sverige. Jag har besökt waynes ett flertal gånger med dessvärre dåliga upplevelser nästan varje gång. Det gemensamma inom denna kedja är personal som är korta i orden, oftast en snudd på otrevliga.
På Gotland var jag och min bror sugna på fika. Handlade väl för en hundring var ungefär och fick fortfarande betala 20 spänn för två muggar vatten... Var är servicekänslan? Det var 28 grader ute och varmt, kan inte Waynes vara så generösa och bjussa två fikasugna grabbar på kranvatten....
 
Idag var det dags för ett besök till på Waynes, den här gången var det i Uppsala. En Chailatte var jag sugen på, det är ångspunnen mjölk med chaite.

Efter den gemensamma nämnaren visar sig igen får jag betala mina 38 kronor för chailatten. När den kommer ut så doftar den fantastiskt juligt och det är kanel uppepå. Men jag frågar mig då, varför är det en vit tepåse som fortfarande sitter i? Ingenstans att lägga tepåsen så det resulterar i mindre kaos när man vill röra i latten så åker påsen med. Får tugga på lite te som runnit ur påsen.
 
Smaken var inte särskilt söt, vilket kan uppfattas som positivt eftersom då kanske den är lite nyttigare. Dock var den aningen mesig i smaken....
 
2/5 i betyg får
 
denna latte...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: